Obowiązuje od 26.03.2025 r.
Prowadzącym sklep internetowy pod tym adresem jest Zakład Mechanizmów Napędowych S.C. Gabriela Szydłowska, Roman Tański z siedzibą w Świdwinie przy ul. Katowickiej 1, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, NIP: 6721919280; REGON: 331453076, e-mail: [email protected], tel.: 94 365 20 91.
§1 Informacje podstawowe
-
Właścicielem sklepu internetowego działającego pod adresem zmn.com.pl, zwanego dalej "Sklepem Internetowym" jest:
Zakład Mechanizmów Napędowych S.C.
Gabriela Szydłowska, Roman Tański
ul. Katowicka 1
78-300 Świdwin
NIP: 6721919280
REGON: 331453076 -
Z naszym Sklepem Internetowym skontaktujesz się mailowo: [email protected] lub telefonicznie: 94 365 20 91 w godzinach 8:00 – 16:00 w dni robocze.
-
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu oraz prawa i obowiązki zarówno Klientów, jak i Sprzedawcy.
-
Regulamin dostępny jest wyłącznie w języku polskim.
-
Wszyscy Klienci zobowiązani są respektować prawa autorskie oraz prawa wynikające z rejestracji wynalazków, patentów, znaków towarowych oraz wzorów użytkowych i przemysłowych.
-
Właściciel strony zmn.com.pl zobowiązuje się do bezpiecznego przetwarzania danych osobowych klientów wyłącznie w celu prawidłowej realizacji umowy sprzedaży. Polityka Prywatności jest udostępniana podczas składania zamówienia oraz wysyłana w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zamówienia.
§2 Objaśnienie pojęć
W Regulaminie stosujemy następujące pojęcia:
-
Sklep – sklep internetowy funkcjonujący pod adresem https://zmn.com.pl/, oferujący produkty znajdujące się w jego asortymencie.
-
Właściciel –
Zakład Mechanizmów Napędowych S.C.
Gabriela Szydłowska, Roman Tański
ul. Katowicka 1
78-300 Świdwin
NIP: 6721919280
REGON: 331453076 -
Klient – każda osoba lub podmiot dokonujący zakupów w Sklepie zgodnie z zasadami niniejszego Regulaminu.
-
Konto Klienta – indywidualny panel zawierający dane o transakcjach oraz służący do składania zamówień przez Klienta.
-
Konsument – osoba fizyczna zawierająca z przedsiębiorcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka nieposiadająca osobowości prawnej, działająca we własnym imieniu w ramach działalności gospodarczej lub zawodowej.
-
Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
-
Regulamin – niniejszy dokument określający warunki i zasady zakupów w Sklepie.
§3 Wymagania techniczne
-
Aby korzystać ze Sklepu, potrzebujesz:
- połączenia internetowego,
- urządzenia z dostępem do Internetu wyposażonego w system operacyjny, pamięć, procesor i odpowiednie oprogramowanie,
- przeglądarki internetowej akceptującej pliki cookie, np. Microsoft Internet Explorer 8.0 lub nowszej, Mozilla FireFox 20.X lub nowszej, Apple Safari 4.X (tylko dla MacOS) lub nowszej, Google Chrome 23.X (tylko dla MS Windows) lub kompatybilnej,
- włączonej obsługi cookies oraz JavaScript,
- aktywnego i poprawnie skonfigurowanego konta email.
-
Nasz Sklep wykorzystuje pliki cookies, które są plikami tekstowymi. Nie przechowują one danych osobowych i są używane anonimowo do analizy zainteresowania serwisem. Pliki cookies ułatwiają wymianę informacji między Sklepem a Użytkownikiem, co pomaga dopasować ofertę do oczekiwań każdego Klienta. Ty decydujesz o używaniu plików cookies. Przeglądarki często domyślnie akceptują instalację tych plików, ale możesz zmienić te ustawienia w dowolnym momencie.
-
Informujemy, że wyłączenie plików cookies może wpłynąć na funkcjonalność Sklepu.
-
Szczegółowe informacje o plikach cookies znajdziesz w Polityce Plików Cookies na stronie zmn.com.pl, która stanowi integralną część tego regulaminu.
§4 Tworzenie konta i logowanie
-
Aby utworzyć "Konto Klienta", wypełnij formularz rejestracyjny podając adres e-mail, hasło oraz dane osobowe.
-
Twoje hasło do logowania może zawierać litery, cyfry i/lub znaki specjalne. Jest ono indywidualne i możesz je zmienić na stronie, podając adres e-mail oraz nowe hasło. Założenie "Konta Klienta" jest bezpłatne.
-
Rejestrując się jako Przedsiębiorca, powinieneś podać:
- nazwę firmy,
- NIP,
- adres siedziby / adres do doręczeń,
- imię i nazwisko osoby kontaktowej,
- numer telefonu.
-
Zobowiązujesz się do podawania prawdziwych danych.
-
Akceptując regulamin oświadczasz, że:
- dobrowolnie przystępujesz do korzystania z usług sklepu;
- dane podane w formularzu są zgodne z prawdą.
-
Nie udostępniaj swojego hasła do konta w Sklepie osobom trzecim.
-
Jako zarejestrowany Klient możesz:
- śledzić status i historię zamówień;
- otrzymywać indywidualne rabaty i kupony promocyjne;
- dowiadywać się o promocjach i konkursach;
- zamawiać produkty;
- aktualizować swoje dane;
- zmieniać hasło;
- przeglądać swoje zamówienia;
- całkowicie usunąć swoje konto.
-
Po rejestracji otrzymasz na podany adres e-mail link aktywacyjny do konta.
-
Aktywacja umożliwi logowanie do systemu.
-
Nie możesz kopiować, modyfikować ani rozpowszechniać treści, zdjęć czy logotypów bez wcześniejszej zgody osoby uprawnionej.
§5 Składanie i realizacja zamówień
-
Nasz Sklep działa przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, umożliwiając składanie zamówień w dowolnym czasie, z wyjątkiem przerw technicznych. Możesz również złożyć zamówienie osobiście w naszej siedzibie w godzinach otwarcia.
-
Zamówienie możesz złożyć poprzez:
- formularz zamówienia na stronie Sklepu,
- e-mail wysłany na adres podany na stronie Sklepu,
- telefon, dzwoniąc na numery wskazane w zakładce Kontakt na stronie Sklepu.
-
Przy zamówieniach składanych przez e-mail lub telefon, prześlemy Ci regulamin z prośbą o jego akceptację.
-
Wszystkie produkty w naszym Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone na polski rynek.
-
Oferowane produkty posiadają wymagane atesty, certyfikaty oraz deklaracje producentów i importerów o zgodności z normami obowiązującymi w Unii Europejskiej.
-
Szczegółowy opis każdego produktu znajdziesz na stronie Sklepu. Po złożeniu zamówienia otrzymasz wiadomość zawierającą: nazwę produktu, dane producenta lub importera, znak zgodności, informacje o dopuszczeniu do obrotu w Polsce, dane o energochłonności (jeśli dotyczy) oraz inne wymagane informacje.
-
Sklep potwierdza otrzymanie zamówienia automatyczną wiadomością e-mail. Wiadomość zawiera proponowaną treść umowy sprzedaży, w tym: numer i datę zamówienia, dane zakupionego towaru, cenę, sposób płatności, dane stron umowy, miejsce, sposób i koszt dostawy.
-
Jeśli proponowana treść umowy nie zgadza się z Twoim zamówieniem, poinformuj nas o tym niezwłocznie e-mailem, wskazując rozbieżności. Prześlemy Ci skorygowaną wersję proponowanej umowy.
-
Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia do realizacji kolejną wiadomością e-mail. Z chwilą jej otrzymania umowa sprzedaży zostaje zawarta.
-
Do zakupionego towaru może być dołączona karta gwarancyjna producenta, importera lub dystrybutora – jeśli udzielają oni pisemnej gwarancji. W przeciwnym razie podstawą reklamacji jest dokument zakupu.
-
Klientami w przypadku osób fizycznych mogą być wyłącznie osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
-
Proces składania zamówienia wygląda następująco:
- wybierasz produkty dodając je do koszyka;
- wybierasz formę dostawy i płatności;
- zatwierdzasz zamówienie przyciskiem "zamówienie z obowiązkiem zapłaty";
- otrzymujesz potwierdzenie zamówienia na swój adres e-mail;
- zamówienie złożone elektronicznie będzie potwierdzone nie później niż w ciągu dwóch dni roboczych (z wyłączeniem świąt) e-mailem lub telefonicznie.
-
Potwierdzenie zamówienia zawiera:
- dane Sklepu, w tym dokładny adres, e-mail i numer telefonu;
- opis produktu;
- cenę jednostkową i łączną wszystkich produktów;
- całkowitą kwotę zamówienia (łączna cena produktów + koszty realizacji);
- formę dostawy – termin, ewentualne ograniczenia dotyczące dostawy;
- sposób płatności;
- informację o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni;
- informację o prawie do rękojmi;
- wzór formularza odstąpienia od umowy (w załączniku).
-
Sklep nie oferuje możliwości osobistego odbioru zamówień w siedzibie firmy.
§6 Metody płatności
-
Płatności online obsługiwane są przez PayU S.A.
-
Za zamówienie możesz zapłacić:
- przelewem bankowym,
- przez system płatności Paynow,
- za pobraniem (płatność przy odbiorze).
-
Zobowiązany jesteś podać prawdziwe dane do faktury VAT.
-
Czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu pozytywnej autoryzacji płatności.
§7 Ceny i dokumenty sprzedaży
-
Ceny podane przy produktach na stronie Sklepu są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatki i opłaty. Cena podstawowa nie obejmuje kosztów przesyłki i innych dodatkowych opłat, które są doliczane do sumy zamawianych produktów. Przed złożeniem zamówienia zostaniesz poinformowany o wszystkich dodatkowych kosztach.
-
Wiążącą Ciebie i Sklep ceną końcową jest cena produktu podana na stronie Sklepu przed złożeniem zamówienia, wraz ze wszystkimi kosztami związanymi z realizacją umowy.
-
Informację o całkowitej wartości zamówienia (z kosztami przesyłki i płatności) otrzymasz przed wyborem opcji "Zamawiam – transakcja z obowiązkiem zapłaty" oraz w potwierdzającej wiadomości e-mail.
-
Sklep może oferować stałe rabaty na produkty ustalane indywidualnie z Klientem.
-
Wyrażasz zgodę na wystawienie faktury VAT bez Twojego podpisu.
-
Koszty dostawy zasadniczo nie są wliczone w cenę produktów pokazanych na stronie Sklepu.
-
Kupując w naszym Sklepie, żądasz wystawienia faktury i wyrażasz zgodę na otrzymywanie faktur elektronicznych w formacie PDF na podany adres email. Faktury elektroniczne będą wysyłane z adresu [email protected]
§8 Dostawa
-
Czas wysyłki wynosi do 24 godzin od złożenia zamówienia, ale może się wydłużyć w przypadku braku towaru na magazynie lub przy towarach ponadgabarytowych. W takiej sytuacji zostaniesz o tym niezwłocznie poinformowany. Czas dostawy zależy od wybranej metody i standardowo wynosi od 24 do 48 godzin.
-
Ustawowy termin dostawy to 30 dni, chyba że ustalono inaczej. Jeśli termin zostanie przekroczony, masz prawo wyznaczyć dodatkowy czas na dostawę. Jeśli towar nadal nie zostanie dostarczony, możesz odstąpić od umowy.
-
Dostępne metody dostawy:
- inPost / DPD
- RABEN (przesyłki paletowe)
- odbiór osobisty
-
Dostawy realizujemy w dni robocze (poniedziałek-piątek). W weekendy i święta dostawy nie są realizowane.
-
Koszt dostawy może ulec zmianie, jeśli paczka przekroczy dopuszczalną wagę, ilość lub rozmiar. Jako Konsument zostaniesz o tym poinformowany przed złożeniem zamówienia. Jako Przedsiębiorca możesz otrzymać informację o zmianie ceny dostawy już po rozpoczęciu realizacji zamówienia.
-
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za przypadkową utratę lub uszkodzenie towaru do momentu jego odbioru przez Konsumenta, chyba że Konsument wybrał inną formę dostawy niż proponowana przez Sklep.
-
Przy odbiorze przesyłki masz możliwość sprawdzenia towaru i w razie uszkodzenia spisania protokołu w obecności dostawcy. Spisanie protokołu nie jest warunkiem złożenia reklamacji lub odstąpienia od umowy.
-
Dostawy realizujemy wyłącznie na terenie Polski.
§9 Prawo odstąpienia od umowy
Poniższe zasady dotyczą Klientów korzystających ze Sklepu jako Konsumenci.
-
Jako Konsument możesz odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania produktu. Wystarczy, że w tym terminie wyślesz oświadczenie o odstąpieniu w dowolnej formie lub po prostu odeślesz produkt na adres: Zakład Mechanizmów Napędowych S.C., ul. Katowicka 1, 78-300 Świdwin, NIP: 6721919280, REGON: 331453076, email: [email protected].
-
Odesłanie towaru również uznajemy za wyrażenie woli odstąpienia od umowy, jeśli postępujesz zgodnie z procedurą opisaną powyżej.
-
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowę uważa się za niezawartą. Obie strony zwracają sobie nawzajem świadczenia w stanie niezmienionym. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni. Towar należy zwrócić na adres: Zakład Mechanizmów Napędowych S.C., ul. Katowicka 1, 78-300 Świdwin.
-
Koszty zwrotu towaru ponosi Konsument, chyba że Sklep zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o prawie odstąpienia od umowy.
-
W przypadku odstąpienia od umowy, Sklep zwróci Ci cenę produktu w ciągu 14 dni od otrzymania Twojego oświadczenia. Sklep wystawi pisemne poświadczenie zwrotu.
-
Zwrot płatności nastąpi przy użyciu tej samej metody płatności, której użyłeś, chyba że wyraźnie zgodzisz się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.
-
Masz obowiązek zwrócić towar nie później niż 14 dni od dnia odstąpienia od umowy, chyba że Sklep zaproponuje odbiór rzeczy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
-
Oświadczenie o odstąpieniu możesz złożyć na formularzu dostępnym na stronie Sklepu pod adresem: [Formularz odstąpienia] lub za pomocą elektronicznego formularza odstąpienia na stronie: [Elektroniczny Formularz odstąpienia]. Wystarczy wysłać oświadczenie przed upływem terminu.
-
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Ci w przypadku:
- świadczeń o właściwościach określonych przez Ciebie w zamówieniu lub ściśle związanych z Twoją osobą;
- rzeczy dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których nie można zwrócić ze względów zdrowotnych lub higienicznych po otwarciu opakowania;
- rzeczy, które po dostarczeniu zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- produktów wyraźnie dostosowanych do Twoich indywidualnych potrzeb.
§10 Prawa Konsumenta do rękojmi
-
Produkty oferowane w Sklepie objęte są 24-miesięczną odpowiedzialnością sprzedawcy za niezgodność towaru z umową. Jeśli zgłosisz reklamację w ciągu 12 miesięcy od doręczenia produktu, uznaje się, że wada istniała już w chwili wydania towaru.
-
Reklamację na podstawie odpowiedzialności za niezgodność towaru z umową możesz zgłosić:
- listownie: Zakład Mechanizmów Napędowych S.C., ul. Katowicka 1, 78-300 Świdwin
- mailowo: [email protected]
-
W reklamacji powinien znaleźć się dokładny opis niezgodności, data jej wystąpienia, Twoje żądanie, numer zamówienia oraz dane kontaktowe - to ułatwi i przyspieszy proces reklamacyjny.
-
Rozpatrzymy Twoją reklamację niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
-
Jeśli nie otrzymasz informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni, uznajemy reklamację za rozpatrzoną na Twoją korzyść.
-
W przypadku uzasadnionej reklamacji, możesz żądać doprowadzenia produktu do stanu zgodnego z umową, bezpłatnej naprawy lub wymiany na nowy, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy. W ostatnim przypadku zwrócimy Ci pełną wartość transakcji.
-
Odpowiedź w sprawie reklamacji wyślemy na podany przez Ciebie adres e-mail lub adres korespondencyjny.
-
Sklep wystawi pisemne poświadczenie zwrotu świadczenia.
-
Przykładowy formularz reklamacyjny znajdziesz na stronie zamówienia oraz w wiadomości e-mail potwierdzającej zamówienie.
-
Jeżeli jesteś Przedsiębiorcą, odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi zostaje wyłączona.
§11 Zasady przetwarzania danych osobowych
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych Klientów będących osobami fizycznymi określa "Polityka prywatności", stanowiąca Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
§12 Postanowienia końcowe
-
Regulamin jest dostępny pod adresem: https://zmn.com.pl/regulamin.
-
Możesz odczytać, pobrać lub wydrukować regulamin na swoje urządzenie.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, szczególnie ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz Kodeks cywilny.
-
Jako Konsument masz możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Informacje o tych procedurach dostępne są w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych zajmujących się ochroną konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
Do Twojej dyspozycji są m.in.:
- Stały polubowny sąd konsumencki przy Inspekcji Handlowej
- Wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej (mediacja)
- Powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów lub organizacje społeczne zajmujące się ochroną konsumentów (Federacja Konsumentów - bezpłatna infolinia 800 007 707, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich - [email protected])